In Memoriam: Krishnan

Vanmorgen bereikte ons uit India het droevige bericht dat Krishnan, de “vader” en “grootvader” van de SKG Ashram sinds tientallen jaren, gisteravond laat is overleden.

Ā Krishnan werd gistermorgen na een zwaar hartinfarct in het ziekenhuis opgenomen; s’ avonds kreeg hij opnieuw een infarct en is aan de gevolgen daarvan overleden.

Ik heb Krishnan leren kennen als een ongelooflijk hartelijke man die zijn gehele leven met volledige inzet heeft gewijd aan de allerarmste en meest kansloze kinderen in het zuiden van Tamil Nadu, India. Hij was absoluut onkreukbaar en streed onvermoeibaar tegen onrecht, uitbuiting en corruptie. In zijn Ashram kregen in de loop der jaren meer dan 2000 (!!) kinderen kansen voor een nieuwe toekomst door de liefdevolle opvang, opvoeding en onderwijs die, dankzij financiƫle bijdragen uit binnen- en buitenland, de kinderen daar geboden werd.

Met grote dankbaarheid en respect herdenken wij hem en wensen zijn Ashramkinderen, zijn vrienden en familie en zijn medewerkers de kracht en inspiratie toe om dit prachtige werk voort te zetten.

Moge hij rusten in vrede.

Anne Kuyvenhoven
voorzitter Stichting Vrienden Ashram