Bezoek Ramya en Nyshita aan Nederland

De gezondheid van Nyshita, de 8-jarige dochter van Ramya, was niet goed. Daarom werden moeder en dochter uitgenodigd door de pleegmoeder van Ramya in Denemarken.

Op de terugweg naar huis zijn ze ook een weekje in Nederland geweest. Ze logeerden bij ondergetekende  en zijn vrouw Reineke.

Het gaat inmiddels stukken beter met Nyshita en de week in Nederland was, ondanks het ontzettend natte weer, heel geslaagd.

Hoogtepunten waren het bezoek aan het Rijksmuseum, de rondvaart in de grachten van Amsterdam, het bezoek aan Artis en een bezoek aan een klassiek concert waarvan een van de orkestleden Reineke was.

Favoriet bij Nyshita was de rondvaart en Ramya was het meest enthousiast over het concert.

Jammer genoeg heeft het niet gesneeuwd (een snel verdwijnend laagje hagel was alles) want dat zou echt geweldig geweest zijn maar ze genoten van de kou.

Tijdens het bezoek is er veel gepraat over de ashram en is er zelfs een bezoek met presentatie geweest bij de Rotary in Amsterdam. Er is helaas ook meer duidelijkheid ontstaan over de netelige situatie waarin de ashram en vooral de school zich bevindt.

We schreven daarover in de nieuwsbrief.

Ramya en Nyshita hebben bovendien bezoekjes afgelegd aan de mensen in Nederland die ze het beste kennen, Anne, Margreet, Rika en Ellen. Het voelde alsof er familie op bezoek was! Deze verbinding tussen de mensen van de ashram en de SVA was al goed maar is door dit bezoek opnieuw versterkt.

Hans Buijze

Published by